Friday 21 June 2013

MY RED VELVET WITH ROSSET CREAM CHEESE DECO

Saya mempunyai 17 kakitangan yang membantu saya menguruskan Bahagian IT & Pentadbiran di pejabat. Salah seorangnya ialah Erin, penyelia saya yang cekap dan sangat peramah. Rasanya kalau dia tiada di pejabat, terasa sunyi tanpa suara riuh rendahnya. Orangnya cantik, ala-ala wanita Jepun gituuu...

Satu hari, Anis (kerani saya) memaklumkan mengenai harijadi Erin akan tiba seminggu lagi. Tapi kebetulan masa itu Erin bercuti ke Tokyo (sambut harjadinya mungkinn.. he2..). So we plan to make a surprise for her. I will make a cake for her. Dari makluman Anis, Erin memang peminat red velvet cake.

Dek kesibukan kerja, surprise plan tertunda 2 kali. Apa taknya, kenalah tengok masa empunya diri yang nak membuat kek. Hari Selasa itu, balik saja dari pejabat  saya usahakan juga waktu untuk membakar kek. Setelah siap 3 layer, rehat sebentar sementara kek sejuk dan sambung semula malamnya untuk sessi mendeko pula.



Kek asal bersaiz 8", dengan 3 lapisan. Setiap lapisan saya letakkan nutella cream cheese; manakala untuk frostingnya saya gunakan cream cheese diwarnakan dengan 3 warna seperti di atas. Bila dah siap deco, berat kek menjangkau 2.5kg. Alhamdulillah, semua memuji keenakkannya, kerana kek yang moist, ada pula rasa nuttela yang lazat dan cream cheese yang so YUMMMYYY...

 HAPPY BIRTHDAY Erinnnn...!!

 Birthday wishes for Erin;

You are REMEMBERED today
in the HAPPIEST way & sent
WARM WISHES too..
 for a BIRTHDAY that bring all your
FAVORITE THINGS, and a year
that is DELIGHT

No comments:

Post a Comment