Tuesday 6 May 2014

SIMPLY SODA YANG SEDAPPP!!!


Hari ini saya nak kongsikan resepi untuk mendapatkan air ais krim soda yang lazat. And yet, it's so simply. Resepi ini saya perolehi dari sebuah majalah Mingguan Wanita sekitar tahun 2006 , kalau tak silap saya. Dan sudah pasti saya pernah mencubanya. Teringat lagi, pertama kali saya mencubanya semasa mengadakan jamuan re union sahabat2 di rumah saya. Dan, maklumbalas yang saya dapati sangat positif, alhamdulillah tetamu pun suka. Justeru boleh saya nyatakan hasilnya, SEDAPPP... dan cara menyediakannya juga mudah.


BAHAN-BAHANNYA:

2 botol besar air ais krim soda (yang ada dijual di pasaraya)
1 biji lemon
anggaran 20 helai daun pudina segar
5 biji asam boi (putih yang bersaiz besar)

CARANYA:

Campurkan kesemua bahan tersebut di dalam satu bekas. Perahkan lemon, daun pudina di ramas-ramas. Rendamkam asam boi bersama. Biarkan seketika sehingga semua bahan meresap ke dalam air. semakin lama dibiarkan kesemua bahan terendam, semakin sedap rasa air ini :)

Semoga perkongsian ini ada manfaatnya. SELAMAT MENCUBA!!

No comments:

Post a Comment