Tuesday 6 August 2013

SDII COOKIES ; BISKUT DIET

Satu ketika dulu, bila badan dah mula mengembang, risaunyerrr.. Macam-macam cara saya cuba buat, pelbagai ubatan kononnya untuk diet saya mencuba. Antaranya susu SDII yang popular di pasaran. Sempatlah juga saya jadi pengamal SDII selama 6 bulan. Tidak dinafikan, berat badan turun +- 5kg. Tapi lepas tu, dah tak boleh telan susu ni lagi, tiap kali nak minum rasa mual dan nak muntah. Sori yer kepada dealer-dealer SDII, no means to down ur biz, cuma dengan saya kott.. tak boleh minum berpanjangan. Lagi satu, dah tekak Melayu, tak boleh tak makan nasi agaknya (he3... pengamal SDII tak ambil kabohidrat). So end up, terabailah stok yang ada di rumah. Daripada membazir, saya cuba olahnya untuk jadi cookies sempena Aidilfitri ini.

Resepi saya ambil dari blog Yatie, Sinar Kehidupanku; biskut susu arab. Mohon izin menggunakan resepi itu. So instead of guna susu nespray, saya guna stok susu yang ada agar tidak membazir.

Jomm... tengok caranya. Yang penting, bahannya simple, cara yang mudah & senang nak membuatnya.


My Testimonial:

  1. Biskut kegemaran My Ili 
  2. Rasa yang sedap, lemak-lemak, manisnya sedang-sedang aje dan mencair di dalam mulut
  3. Coklat M&M, memberi rasa mewah pada biskut ini
  4. Cookies yang dihias dengan coklat M&M tidak boleh dibakar lama, kerana coklat boleh retak (seperti gambar, M&M yang berwarna oren tu)
  5. Sesuai untuk orang yang diet ??? (sebab ada SDII :) tapi.. minyak sapi tuuuu...alahai hilang diet kutt!!!)

Here..., the actual photo of the cookies. Macam comot sikit, tapi SEDAPP...

No comments:

Post a Comment