Wednesday 25 June 2014

RAHSIA SIHAT DAN CERGAS


Assalamualaikummmm.. salam sejahtera. Semoga pembaca mendapat rahmat dari Nya di setiap detik waktu yang ditempohi... aminnn

Hari ini, saya ingin berkongsikan amalan saya sejak 20 tahun yang lepas; untuk kecergasan dan kesegaran badan yang berterusan. Teringat lagi, ketika mula nak memasuki alam perkahwinan, nenek ada mengajar membuat ramuan jamu sendiri. Katanya " bila dah jadi isteri, badan kenalah cergas dan nampak cantik selalu. Nanti kalau asyik letih dan pucat jer muka, suami nak pandang pun tak selera". Masa tu, saya tak lah berapa faham kenapa lah arwah nenek cakap begitu, sebab ialahhh kann... usia pun muda lagi, badan pun sihat tak lah rasa apa-apa kekurangan. Apa pun, saya turuti pesan nenek dan makan jer lah jamu yang nenek sediakan. Alhamdulillah, walaupun baru mendirikan rumahtangga, ramai yang menegur, wajah saya nampak ceria dan kemerahan ; serta tak letih walaupun kurang tidur (dalam hati rasa, eihh... betul juga cakap nenek ni :).

Sejak itu, saya sentiasa mengamalkan jamu buatan sendiri. Sehingga kini, apabila usia telah mencecah 47 tahun, alhamdulillah saya sihat dan sentiasa cergas dengan segala macam kesibukan menguruskan keluarga di samping berkerjaya. Pada hari minggu pula, selain menguruskan ruamhtangga (tak ada maid sejak 3 tahun ini); masih juga saya berkesempatan untuk berjoging dan menguruskan hal anak di asrama serta urusan perniagaan anak-anak. Really 'busy mum'. Hari ini saya akur dengan kebenaran pesanan dan nasihat nenek lebih 20 tahun yang lalu. Tidak sia-sia rupanya jamu yang saya amalkan. 

Kini arwah nenek pun dah meninggal (Al fatihah utk beliau). So saya membuat sendiri jamu ini hasil tunjuk ajar dari arwah nenek. Ramuan utama terdiri dari kunyit dan madu tualang asli serta beberapa lagi campuran herba rahsia arwah nenek.

Inilah jamu saya; yang saya namakan MY GOLDEN SECRET.


KHASIATNYA :
  1. Melancarkan perjalanan darah
  2. Memudahkan sistem penghadaman
  3. Meningkatkan kadar metabolisme; badan cepat berpeluh
  4. Mencergaskan badan sepanjang hari
  5. Muka kelihatan kemerahan dan berseri
Saya juga jual jamu ini : sebekas ada 60 biji, untuk sebulan. Sesiapa berminat boleh whatsapp/hubungi saya di talian 019-2125811 . 
JOM SAMA-SAMA SIHAT DAN CERGAS


No comments:

Post a Comment